Köpvillkor

Allmänna villkor
Betalningsvillkor
Leveransvillkor
Allmänna villkor
Beställningen
När du beställer en vara på waltersfoto.se ingår du i ett avtal om köp när du trycker på "Bekräfta Beställning".

Efter detta skickas en orderbekräftelse till den e-post adress du har angivit i dina kunduppgifter. Kontrollera denna bekräftelse så att allt du har beställt är med på denna. Du kan även i efterhand logga in på ditt konto på vår hemsida för att kontrollera din aktuella orderstatus.

Om några frågetecken dyker upp efter det att du har gjort din beställning når du oss lättast via e-post eller telefon, 0490-17450.

Garantier
Garantin varierar beroende på tillverkare men är dock minst ett år. I övrigt tillämpar vi Konsumentköplagen/Köplagen som du kan läsa mer om här under.

Konsumentköplagen/Köplagen
Vi tillämpar konstumentköplagen för dig som privatperson och köplagen för juridiska personer. Detta betyder att du därmed har alla rättigheter som omnämns i dessa. Både Konsumentköplagen och Köplagen hittar du på Konsumentverkets hemsida, KO.se

Felaktigheter
Skulle vi upptäcka något uppenbart fel med produktens beskrivning eller pris efter du har lagt din beställning kommer vi att korrigera detta och skicka ut en ny orderbekräftelse till dig. Om du som kund inte accepterar de korrigeringar som har gjorts äger du rätt att helt kostnadsfritt annulera din order.

Reklamation/Returer
Om du har lagt en order hos oss men av någon anledning ångrar dig efter vi har skickat paketet till dig går det ändå bra att returnera det till oss.
Kontakta oss alltid på mail info@waltersfoto.se eller via telefon 0490-17450 innan Ni returnerar något. Vid en eventuell retur betalas returfrakten av kunden om inte orsaken till returen är fel från Walters Foto's sida, i ett sådant fall står självklart vi för frakten.
Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt och 3 års reklamationsrätt.

Returnera det sedan till:

Walters Foto
Storgatan 19
593 30 Västervik

Om du returnerar ett paket till oss kommer vi att återbetala ordersumman minus kostnader för frakt tur & retur. Observera att om du utnyttjar vår kampanj för fraktfri leverans vid samtidig beställning av minneskort kommer du ändå att bli debiterad för frakten både tur & retur.
 
 
Betalningsvillkor
Alla priser på waltersfoto.se anges i svenska kronor och inklusive moms om inget annat anges. Eventuell frakt och postförskottsavgift tillkommer på de angivna priserna.

Om Kustom

Vi samarbetar med Kustom som erbjuder betallösningar för e-handel.

 

Kustom är Nordens mest populära kassalösning och används av över 24 000 handlare – från snabbväxande varumärken till globala aktörer. Med Kustom skapar du en smidig köpupplevelse på över 170 marknader, och får kunderna att återvända gång på gång. Upplevelsen är snabb och sömlös, med förifyllda uppgifter och en expresskassa som gör det extra lätt att handla, särskilt i mobilen. Ge dina kunder tillgång till alla populära betalmetoder och leveransalternativen de faktiskt vill ha.

 

För dig som handlare är Kustom lika enkel att hantera. En enda integration ger dig allt du behöver för att driva kassan smidigt, med minimalt underhåll. Du får inbyggd frakthantering, prestandadata i realtid och möjlighet att anpassa design och upplevelse så att allt stämmer med ditt varumärke. Oavsett om du säljer på en eller flera marknader anpassar sig Kustom efter dina behov och växer med din verksamhet, med stöd för över 46 marknader och en kundupplevelse som är skräddarsydd för varje land.

 

Kustom, tidigare känt som Klarna Checkout, blev ett fristående bolag 2024 och har fullt fokus på att skapa den bästa kassalösningen för handlare. Som en egen plattform kan Kustom nu utvecklas snabbare i takt med företagens behov och ge dig mer kontroll, flexibilitet och affärsnytta än någonsin tidigare.

 

Genom att använda kassan godkänner du Kustoms betalningsvillkor. Genom att klicka på "Genomför köp" accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor.

Leveransvillkor
När du beställer dina produkter hos oss kan du få dem levererade till dig på fyra olika sätt

  • Brev - Vi skickar din order med brev. Detta fraktsätt är ej spårbart.
  • Postpaket - Din order skickas med postpaket och är hos ditt utlämningsställe dagen efter det har skickats. Du kan sedan hämta ut ditt paket med hjälp av det kolli-ID du får av oss samt giltig legitimation. Detta fraktsätt är spårbart.
  • Företagspaket - Din order skickas med företagspaket och levereras direkt till angiven företagsadress innan 16:00 dagen efter vi har skickat det. Detta fraktsätt är spårbart.
  • Hämta i butik - Bor du i närheten av vår butik är du välkommen att hämta din order direkt hos oss och kanske passa på att fråga oss om goda råd.

Ej uthämtade paket
Beställda men ej uthämtade paket debiteras med full frakt tur och retur samt expeditionsavgift, dock minst 160:- inkl moms. Är varan specialbeställd debiteras varans fulla värde samt full frakt tur och retur. Då skäl finns debiteras kund även för produkternas värdeminskning.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Returnerade paket
Om du har lagt en order hos oss men av någon anledning ångrar dig efter vi har skickat paketet till dig går det ändå bra att returnera det till oss.
Kontakta oss alltid på mail info@waltersfoto.se eller via telefon 0490-17450 innan Ni returnerar något. Vid en eventuell retur betalas returfrakten av kunden om inte orsaken till returen är fel från Walters Foto's sida, i ett sådant fall står självklart vi för frakten.
Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt och 3 års reklamationsrätt.

Returnera det sedan till:

Walters Foto
Storgatan 19
593 30 Västervik

Om du returnerar ett paket till oss kommer vi att återbetala ordersumman minus kostnader för frakt tur & retur. Observera att om du utnyttjar vår kampanj för fraktfri leverans vid samtidig beställning av minneskort kommer du ändå att bli debiterad för frakten både tur & retur.

Transportskador
Synliga skador ska anmälas direkt till uthämtningsstället vid mottagandet av försändelsen. Dolda skador ska anmälas till Posten inom 7 dagar från leverans.

Fel vid leverans
Om det mot förmodan skulle vara något fel med din order t.ex. att du har fått något annat än du har beställt är du välkommen att kontakta oss på 0490-17450 så försöker vi lösa det omgående. Från det att du har hämtat ut ditt paket har du 5 vardagar på dig att höra av dig till oss för att anmäla eventuella fel. Anmälningar som inkommer senare än 5 dagar efter uthämtningsdatum beaktas inte.